Block title
Меню сайту
Block title
Block content
Корисні посилання
Система Orphus
Акадамія творчої думки> Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія. Державна служба зайнятості

Категорії розділу
Календар
«  Серпень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Вxiд на сайт
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 170
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Пам’ятка для батьків: дитина і сім’я

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Ви можете довго читати дитини лекцію про правила поведінки, навчати її бути доброю, ввічливо спілкуватися з людьми, пробачати і любити. Але насправді більшість знань у цій сфері діти отримують, спостерігаючи за діями і вчинками своїх батьків. Тому закономірно, що ваші діти стають вашим дзеркальним відображенням. І саме батьківські вчинки, а не слова моделюють особистість дитини! Тож звертаємо вашу увагу на 10 основоположних понять, розуміти які дитина вчиться в сім’ї.

  • Щасливий шлюб. Модель сім’ї дитина переймає зі своєї родини. Що щасливіший ваш шлюб, то більше шансів на сімейне щастя в майбутньому у вашої дитини.
  • Повага. Непросто навчити дитину поважати. Вона сама має побачити й відчути таке ставлення. Найкращий спосіб продемонструвати дитині повагу в сім’ї – це виявляти її одне до одного.
  • Обов’язки. Дитина має знати, що кожен член сім’ї повинен виконувати певні обов’язки. Оскільки вона ще маленька і її обов’язки – це вчасно їсти і лягати спати, на власному прикладі покажіть дошкільнику, що таке справжні обов’язки і як їх слід виконувати. Саме від вас дитина дізнається, що є обов’язками жінки і чоловіка, матері і батька. Відтак у її свідомості починають вибудовуватися правильні моделі поведінки в сім’ї.
  • Рівноправ’я і компроміси. У дитячі роки дитина ледь розуміє значення цих понять, адже батьки завжди діють за принципом «усе найкраще – дітям». Оскільки в особі мами й тата дошкільник бачить маленьку соціальну групу та спостерігає за стосунками в ній, він буде копіювати їхні моделі поведінки і застосовувати їх у своєму середовищі – на дитячому майданчику, у дитячому садку.
  • Радість сімейного буття. Лише зі щасливими і люблячими батьками, дитина теж зможе стати щасливою і зрозуміти, що сім’я – це найбільша цінність людини.
  • Конфлікт. У кожному разі не можна влаштовувати скандал на очах дитини. Демонструйте їй, як мирно й розумно уникати конфліктних ситуацій і розв’язувати їх.
  • Безумовна любов. Лише постійно перебуваючи в атмосфері щирої і безумовної любові, дитина зможе зрозуміти, що це таке. Не пізнавши своєчасно цього почуття, вона навряд чи зможе його відчути і проявити в дорослому житті.
  • Вибачення. Просіть вибачення одне в одного у присутності дитини, нехай вона бачить і чує це. Усі мають право на помилки. Нічого страшного, якщо хтось оступився, розлютився або забув щось зробити, гірше, якщо він не вибачився за це перед близькими людьми.
  • Почуття. Багатьом людям складно виражати свої почуття, вони соромляться і приховують їх. Але як можна соромитися самого себе і бути нещирим? Такі проблеми родом з дитинства. Тож не соромтеся говорити, наприклад, своєму чоловікові, як ви його кохаєте, цінуєте тощо.
  • Щедрість. Покажіть дитині, що з близькою людиною потрібно ділитися всім – від крихти хліба до почуттів та емоцій.

 

Поради батькам, що хочуть виховати працелюбних дітей

  • Якомога раніше залучайте дітей до продуктивної праці: часом важкої (але посильної!) і нецікавої, з утомою, відпочинком і радістю досягнутої мети.
  • Зробіть працю невід'ємною складовою щоденного життя дитини, а не "особливим випадком".
  • Праця повинна бути різноманітною і мати творчий характер.
  • Трудове виховання варто поєднувати з моральним, інтелектуальним, естетичним, фізичним розвитком особистості. Адже праця — це поєднання зусиль розуму, серця та рук.
  • Давайте дитині змогу відчути важливість, корисність своєї праці, не скупіться на похвалу і подяку.
  • Власним прикладом демонструйте любов і повагу до праці.
  • Відкривайте разом з дітьми радість спільної праці!

                                                                                                                                                         (За В. Сухомлинським)