Block title
Меню сайту
Block title
Block content
Корисні посилання
Система Orphus
Акадамія творчої думки> Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія. Державна служба зайнятості

Категорії розділу
Календар
«  Серпень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Вxiд на сайт
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 170
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рекомендіції для батьків щодо прилучення дітей дошкільного віку до читання

Більшість фахівців сходяться в думці, що вчити дитину читати ліпше тоді, коли вона буде готовою до цього. А от почати виховувати у малю­ка любов до читання можна і потрібно з наймо­лодшого віку. Пропонуємо вашій увазі деякі спо­соби прилучення дітей до читання.

  •      Насамперед, правильно вибирайте книжки для вашої дитини. У книжці ма­ють бути, яскраві, чіткі,         реалістичні і ве­селі картинки, а текст — короткий і прос­тий. Більшість малюків люблять вірші, адже ритм віршованого мовлення заво­рожує їх, навіть якщо вони ще не розу­міють зміст. Але вже після року можна починати читати дитині короткі казки й оповідання.
  •      Найкращим варіантом для дітей ранньо­го віку є картонні книжки, бажано до­сить великого розміру, надійно  зшиті. Такі книжки можна сміливо довірити ма­люку, не боячись, що він їх швидко розі­рве. Картонні книжки малюк може «чи­тати» самостійно.
  •           Будьте наполегливими і терплячими. Наші діти — непосиди. Тому попервах, коли ви почнете читати своїй дитині книжку, будьте готовими до того, що вона швидко стомиться слухати і намагати­меться переключитися на іншу діяльність. Але ваша наполегливість, а також терпін­ня принесуть позитивні результати.
  •     Зробіть читання обов'язковим пунктом у розпорядку дня вашої дитини. Найкра­ще відвести для читання     час після купан­ня перед сном. Навіть якщо ви прочита­єте малюку всього кілька сторінок, а він у цей час відволікатиметься або ціка­витиметься чимось іншим, то однаково читання перетвориться у дбайливо до­тримуваний ритуал. Цей ритуал слід про­довжувати і після того, як дитина підрос­те і навчиться читати самостійно.
  •      Не змушуйте малюка приділяти увагу твору, який ви йому читаєте, інакше чи­тання із задоволення перетвориться на нудний обов'язок, а згодом і зовсім може викликати відразу.
  •      Зацікавлюйте дитину. Ви найкраще зна­єте, що цікавить вашого малюка. Саме тому зовсім не обов'язково читати все так, як написано у книжці. Виявляйте трохи фантазії, щоб зацікавити дитину. Зробіть так, щоб вона слухала вас із задо­воленням. Допускається все:

-           скорочувати довгі фрази;

-          міняти складні слова на прості;

-          змінювати сюжет;

-        переключати увагу дитини на картин­ки, якщо дитина втратила інтерес до твору. Скажімо: «Подивися,   яка вели­ка собачка. Вона говорить: «гав-гав». А ось дівчинка з м’ячиком грається...»

  •      Залучайте дитину до процесу читання. Уже на ранніх стадіях дитина може про­являти активність — знаходити на ілю­страціях персонажів і різні предмети. Завдання дорослих — ставити дитині за­питання, скажімо: «Де дівчинка?», «Де хатинка?». Потім малюк може вставляти пропущені вами «ненароком» слова у до­бре знайомих йому віршах і казках.
  •        Перед читанням нової книжки зверніть увагу вашої дитини на персонажів і пред­мети, з якими малюк ще не зустрічався. Перед повторним читанням попросіть, щоб дитина показала вам їх на ілюстра­ціях, Якщо вона не запам'ятала, знову повторіть, поясніть, хто це або що це. Зі старшими дітьми, які вже вміють добре розмовляти, можна обговорити сюжет, запитати їх про те, що може статися з ге­роями далі.
  •       Діти дуже люблять книжки-сюрпризи. Вони здатні дуже зацікавити малюка, проте швидко псуються — рвуться. Саме тому читати їх ліпше з мамою чи татком. Відкидні клапани, рельєфні зображення, додаткові фігурки спонукають малюка до активної участі у процесі читання.
  •        Не розтягуйте сюжет. Будьте чіткими і лаконічними. Діти не здатні довгий час концентрувати свою увагу, вони швидко стомлюються і починають відволікатися. Тому варто надати перевагу коротким текстам і нетривалому читанню. Щойно ви помітите, що дитина втратила інте­рес, варто негайно перервати процес читання.
  •    Читайте виразно. Монотонне читання не здатне зацікавити нікого. Воно змусить нудьгувати навіть дорослу людину. Ди­тина ж живе емоціями, тому і читати для неї слід емоційно, виразно, змінюючи ін­тонацію, вимовляючи фрази різними го­лосами. Якщо говорить мишка — пищіть, якщо кіт — мурчіть, якщо дід — промов­ляйте басом. Це не лише зробить читан­ня для малюка цікавим, а й допоможе йому ліпше зрозуміти сюжет.
  •   Малюки люблять, коли їм читають вже знайомі твори, і можуть із задоволенням слухати ту саму казку незліченну кіль­кість разів. І не дивуйтеся, якщо незаба­ром ваша дитина дослівно повторить той або той текст, особливо це стосується не­величких віршів.
  •          Під час читання створіть затишну обста­новку. Облюбуйте зручне крісло або ви­діліть будь-яке інше місце для читання. Досвід свідчить, що діти, які слухали чи­тання книжок, зручно влаштувавшись на колінах у мами, тата, бабусі чи дідуся, на­далі і самі люблять читати.
  •        Будьте для дитини гарним прикладом. Важко домогтися від дитини любові до читання, якщо самі ви ніколи не берете книжки до рук. Адже для дітей поведін­ка батьків є прикладом для наслідуван­ня. Добре, якщо дитина бачитиме, що ви самі із задоволенням читаєте. Добре, якщо у домашній бібліотеці є «мамині» і «таткові» книжки.